2 Stappenplan

Onze dienstverlening bestaat uit

4 stappen

Helderheid en duidelijkheid in financieel advies zijn onze speerpunten waarbij het leveren van maatwerk en klantbelang centraal staat

Oriënteren

Voordat je voor ons kiest, wil je weten of al jouw vragen en wensen beantwoord kunnen worden. Dat doe je samen met een van onze hypotheekadviseurs tijdens een kosteloos oriëntatiegesprek op ons kantoor, bij jouw thuis, overdag of in de avonduren, op locatie of via schermdelen. Tijdens dit oriëntatiegesprek hoor je wat je maximaal zou kunnen lenen en welke maandlasten daarbij horen.
We houden tijdens dit gesprek zorgvuldig rekening met:

• jouw woonwensen.
• Jouw inkomen en het bedrag dat je op basis van dit inkomen kunt en wilt lenen.
• de waarde van jouw huidige woning en het bedrag dat je op basis daarvan kunt en wilt lenen.
• de inzet van eigen geld, de eventuele bestaande hypotheek en andere mogelijkheden.

Nazorg

Je geniet met volle teugen van jouw nieuwe huis. De hypotheek is prima geregeld en je ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. Een heel terecht idee als je jouw financiële zaken overlaat aan de adviseurs van Helder Hypotheek. Wij kiezen voor een hechte relatie met onze klanten waarbij een helder advies centraal staat, en niet de verkoop van financiële producten. Vanuit dat standpunt ontwikkelden wij Helder Hypotheek Horizon© eerlijke heldere servicepakketten om jouw financiële situatie up-to-date te houden, voor nu en in de toekomst.

Inventariseren

Daarnaast lichten we u toe hoe een hypotheekadvies bij ons eruit ziet, wat de kosten daarvan zijn en welke stappen we doorlopen. Maar ook welke informatie we van je nodig hebben voor een goed advies dat bij je past. Je krijgt inzicht in de invloed van vaste of variabele rente, een korte of lange rentevaste periode en een annuïtaire of lineaire hypotheekvorm op jouw maandlasten.

Waarom kies je voor Helder Hypotheek?
Wij hebben een moderne en complete aanpak, dat onderscheidt ons van andere hypotheekadviseurs. Wij kijken zorgvuldig en kritisch naar jouw wensen en mogelijkheden en bieden je de meest passende en voordelige producten aan. Bovendien, en dat maakt onze dienstenaanbod bijzonder, kun je voor hulp bij het invullen van jouw belasting- of voorlopige aanslagen en toeslagen bij ons terecht. Dat is een stuk gemakkelijker voor je omdat wij, met uw gebruik van de speciale Helder Digitale Klantenmap, al veel van jouw financiële situatie in beeld hebben. Bovendien zijn wij al jaren actief in de financiële wereld en hebben veel vakkennis voor je in huis. Daarom dus!

Advies

Het aangaan van een lening voor een woning, een hypotheek, is een belangrijke financiële beslissing voor vele jaren.
Wij helpen je graag bij het nemen van de juiste beslissing over jouw hypotheek. Dat doen we met een advies dat op jouw persoonlijke situatie is toegespitst. In ons hypotheekadvies kijken we niet alleen naar de huidige betaalbaarheid van jouw woonlasten. Wij kijken ook zeker naar de toekomst en mogelijke veranderingen zoals arbeidsongeschiktheid en werkloosheid, die tijdens de looptijd op jouw pad kunnen komen.
Want ook bij veranderingen moet de hypotheek bij je passen
Onze hypotheekadviseur bespreekt met je het te lenen bedrag, de hypotheekvorm, het terugbetalen van de lening, de rente en de betaalbaarheid van de woonlasten op dit moment en bij pensionering.
Om te bepalen of een lening bij je past en blijft passen
kijken we naar jouw huidige inkomen en dat inkomen in de toekomst, de waarde van de woning, het beschikbare spaargeld, kredieten en naar de maandlasten van jouw hypotheek. Ook staan we stil bij de betaalbaarheid van de hypotheek bij arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en overlijden.
De rente en aflossing vormen de maandelijkse woonlasten
We kijken of je met jouw inkomen deze woonlasten in verschillende situaties kunt blijven betalen. Wij gaan daarbij onder andere uit van de regels er zijn, om te voorkomen dat mensen door te hoge woonlasten in financiële problemen verzeild raken.

Wanneer is advies nodig?
Persoonlijke en maatschappelijke ontwikkelingen kunnen van invloed zijn op jouw financiële situatie.
Kijk maar eens naar de levenslijn van Frank en Mirjam, en ervaar de vele momenten waarop het van belang is om contact te hebben met jouw financieel adviseur.
Het is goed om alert te blijven en geadviseerd te worden door iemand met verstand van zaken. Helder Hypotheek kijkt verder dan jouw hypotheek lang is en geeft je een eerlijk en helder advies. Dat bespaart je gedurende de looptijd van de hypotheek duizenden euro’s. Na het afsluiten van de hypotheek horen we graag regelmatig hoe het met je gaat. En of de lening nog bij steeds bij je past. Jouw situatie kan immers veranderen. Denk bijvoorbeeld aan wijzigingen in inkomen, gezinssituatie of persoonlijke situatie.

Misschien kijk je anders tegen risico’s aan. Of gaat het financieel wat minder en kunt je tijdelijk de maandlasten niet meer betalen. Ook dan willen we er voor je zijn. We zoeken samen naar een oplossing. Maar er kunnen meer redenen zijn om met ons in gesprek te gaan. Bijvoorbeeld omdat de overheid wetten of regels verandert en dit gevolgen heeft voor jouw lening kan hebben.

We bekijken samen of de hypotheek nog past bij jouw gewijzigde situatie. Ook kunnen wij contact met je opnemen als wij denken dat dat verstandig is. Op die manier zorgen we er samen voor dat de hypotheek bij jouw situatie blijft passen.

Onze adviestarieven zijn gebaseerd op de gemiddelde tijd voor opbouw van jouw volledige hypotheekdossier van A tot Z. Dit tarief is doorgaans eenmalig aftrekbaar en mee te financieren op het door jou te lenen bedrag. Onze hypotheekadviseur zal je hier alles over vertellen tijdens het oriëntatiegesprek.

Call Now